ساخت ترمز بوگاتی با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

همان طور می دانید پرینتر سه بعدی و تکنولوژی چاپ سه بعدی مدتی است که وارد عرصه های مختلفی هم چون صنعت، پزشکی و خط تولید کارخانه ها شده است. در حال حاضر بیمارستان ها و کارخانه های زیادی چاپگر سه بعدی را برای ساخت ابزارها و تجهیزات خیلی دقیق به کار می برند که برای نمونه می توانیم به ساخت کفش های ورزشی بسیار با کیفیت و هم چنین درمان کم شنوایی و احیای بافت های حیاتی بدن از طریق پرینت سه بعدی اشاره کنیم.

حتما بخوانید: شبیه سازی بافت مغز و ریه با تکنولوژی چاپ سه بعدی

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در ساخت ترمز بوگاتی

یکی از جدیدترین کمپانی هایی که از این فناوری فوق العاده در پروژه های خود استفاده کرده است، شرکت بوگاتی است. قابلیت های خارق العاده بوگاتی شیرون از جمله امکان تغییر مسیر بسیار سریع و ترمز با دقت خیلی بالا بر کسی پوشیده نیست.  ترمز فوق العاده دقیق این اتومبیل می تواند ماشین را حتی در بالاترین سرعت نیز به راحتی متوقف کند. کارشناسان این شرکت دلیل این امر را استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در ساخت ترمز بوگاتی دانسته اند. در حقیقت طراحی کالیپرهای ترمز در بوگاتی شیرون با بهره گیری از پرینتر سه بعدی و به دقیق ترین شکل ممکن انجام شده است. به علاوه مواد تشکیل دهنده این قطعات آلومینیوم، تیتانیوم و وانادیوم می باشد.

استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی در ساخت ترمز بوگاتی

طبق گفته کارشناسان این کمپانی آلیاژ تشکیل شده از این مواد قدرت و استحکام بالایی دارد به طوری که فقط یک میلیمتر مربع از آن برای متوقف نمودن و ایستادن جسمی با وزن 125 کیلوگرم نیز کافی خواهد بود. به علاوه یک قطعه 21*41*14 سانتیمتری از این آلیاژ  فقط 2.9 کیلوگرم وزن دارد. برتری این قطعه در مقایسه با سیستم ترمزهای معمول و استاندارد که از جنس آلومینیوم ساخته می شوند و در حدود 5 کیلوگرم وزن دارند، بهتر مشخص خواهد شد. جالب است بدانید که پیش از این نیز، تکنولوژی ترمز ABS کاربردی غیر از صنعت خودروسازی داشت اما بعد از مدتی در ساخت انواع ماشین ها حتی ارزان قیمت ترین آنها نیز به کار برده شد. به این ترتیب، چاپ سه بعدی قطعات و این که ترمزهای ساخته شده با پرینت سه بعدی و آلیاژ بسیار قوی آلومینیوم و تیتانیوم در ساخت انواع اتومیبیل ها به کار رود، دور از انتظار نخواهد بود.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به بخش تازه چه خبر در سایت مراجعه نمایید و یا از طریق شماره تلفن 73027-021 با کارشناسان ایده برتر تماس بگیرید.

منبع: ایده برتر پارسیان خاورمیانه

ماشین های اداری  پرینتر پرینتر لیزری پرینتر جوهرافشان پرینتر سوزنی  اسکنر  فکس  فتوکپی پلاتر 

کامپیوتر  کامپیوتر All in One مانیتور ویدئو وال مانیتور صنعتی

تجهیزات شبکه  سانترال تلفن سانترال  بیسیم  تلفن بیسیم  تلفن رومیزی تلفن باسیم باتری یو پی اس





:: برچسب‌ها: پرینتر , پرینتر سه بعدی , چاپگر سه بعدی , تولید ترمز با پرینت سه بعدی , چاپ سه بعدی قطعات ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : ایده برتر
ت : چهار شنبه 18 بهمن 1396
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی